Orel Blansko


Indoor Cycling

Provoz Indoor Cyclingu
od 5.11.2013
ÚT 18:00-19:00
ST 18:00-19:00
ČT 18:00-19:00

Motto Indoor Cyclingu:

Velký osobní úspěch při maximální zábavě s co možno největší zdravotní orientací.

Co je Indoor Cycling?

Indoor cycling je jízda na speciálních stacionárních kolech ve skupině za doprovodu hudby a pod dohledem instruktora. Je nejmodernějším druhem aerobní zátěže. Indoor cyklistika je vhodná pro všechny věkové a výkonnostní kategorie, dá se jednoduše naučit, je pro obě pohlaví stejně přitažlivá. Posiluje oběhový systém, je rehabilitací při onemocněních srdce a krevního oběhu, posiluje svalstvo a klouby, redukuje hmotnost, slouží jako vytrvalostní a silový trénink, trénink pohyblivosti a koordinace, prevence proti osteoporóze, onemocnění páteře a cévním chorobám. Tento sport nabízí kvalitní, skupinový, dynamický tréninkový program a také zachycení trendu třetího tisíciletí. Při jedné 45 minutové lekci spálíte průměrně 400-600 kcal, což je několikrát více než při aerobiku.

Co si vzít sebou a na co nezapomenout?

Velmi důležitá je obuv. Pokud nemáte cyklistické boty, tak volte obuv s pevnou podrážkou a krátkými tkaničkami. Vezměte si savé tričko a kratší kalhoty, v žádném případě aerobikové kalhoty do zvonu. Nezapomeňte na dostatek vody a ručník. Pokud mohu doporučit zajděte do sportovních potřeb a kupte si cyklistické rukavice. Opravdu se tato investice vyplatí!

Co pít?

V průběhu výkonu: hypotonické nápoje (koncentraci iontů mají menší než krev = dobře se vstřebávají, nepůsobí žádné zažívací potíže). Většinou jde o neslazené sportovní nápoje doporučené například pro vytrvalostní výkony. Po výkonu: hypertonické (koncentraci iontů mají větší než krev): mohou být slazené, mají větší koncentraci látek: minerály, vitaminy atd. Isotonické při i po výkonu: koncentrace iontů je stejná jako v krvi.

Co jíst?

Dvě hodiny před lekcí by jste neměli jíst těžké jídlo, stejně jako při ostatních sportech.

Jak taková hodina vypadá?

Každá hodina má tři části:

Zahřátí
Hlavní část
Výjezd se strečinkem

Na začátku si každý klient musí nastavit kolo na svojí minimální zátěž. Nikdy nejezděte bez zátěže, myslím, že svoje klouby máme všichni rádi a proto, přestože je kolo v podstatě rehabilitační věc, tak se musí dodržovat určitá pravidla. Není vždy podstatné jet na stejný výkon jako ostatní, ale co by jste měli mít, je dobrý pocit z toho co jste dokázali . Vězte, že je v pořádku, když během své první hodiny cyclingu zjistíte, že na tom výkonnostně nejste stejně jako klienti, kteří chodí na indol cycling pravidelně již řadu měsíců či dokonce několik let. Nikdy nepodceňujte strečink po skončení každé hodiny. Z vlastní zkušenosti vím, že strečinkové protahovací cviky jsou důležité a přesto se na ně často zapomíná. Doporučuji po cvičení věnovat doma ještě malou chvilku protažení.

Jak si nezničit klouby

Každé kolo má trochu jiné ovládání setrvačníku (regulaci zátěže). Pro začátečníka může být těžké odhadnout, jakou zátěž po něm instruktor chce. Proto je před hodinou dobré vyzkoušet si pro představu celý rozsah převodu. Nikdy nesmíte jezdit úplně bez zátěže. Velmi lehké převody ničí klouby, vazy, šlachy jak při jízdě v sedu, tak v stoji. Vždycky raději zpomalte frekvenci, než abyste zcela "odhodili" zátěž. Navíc hrozí, že vypadnete z pedálu a zraníte se. Pamatujte na heslo: Já ovládám kolo, nikoli kolo mě. PS: Určitě se nebudete cítit dobře, když k vám uprostřed lekce přijde instruktor a upozorní vás, že je nejen vidět, jak se flákáte, ale ještě si přitom ničíte klouby.

Dejte si pozor ...

Na poctivý strečink není moc času, což je klasický problém i mnoha jiných cvičebních lekcí. Na příjemné protažení na zemi není mezi stroji místo. Proto je důležité poctivě se na konci lekce vyjet a neodcházet před protažením! V každém případě z kola vždy sestupujte pomalu a opatrně, možná vás překvapí, jak slabé nohy najednou máte.

Rada na závěr

Nebojte se mluvit se svým instruktorem! Pokud máte jakýkoliv dotaz tak profesionální instruktor Vám na něj určitě rád odpoví nebo alespoň poskytne radu, jak problém řešit.


Ceník

60,- Kč / osoba/jednotka (hodina)
40,- Kč / osoba/jednotka (hodina) - člen Orla Blansko
50,- Kč / osoba/jednotka (hodina) - permanentka
30,- Kč / osoba/jednotka (hodina) - permanentka-člen Orla Blansko

PERNAMENTKA 5 VSTUPŮ 250,- Kč
PERNAMENTKA 10 VSTUPŮ 500,- Kč
PERNAMENTKA 10 VSTUPŮ ČLEN ORLA 300,- Kč

Permanentky na 5, popřípadě 10 jednotek je možné zakoupit u správce areálu.

Informace pro návštěvníky hodin Indoor Cyclingu

NA HODINY JE NUTNÉ SE HLÁSIT PŘEDEM. ZÁJEMCI SE MOHOU
PŘIHLAŠOVAT I ODHLAŠOVAT DENNĚ OD 15:OO H DO 20:00 H. NA TEL.ČÍSLE OREL BLANSKO 736 690 230.

RÁDI BYCHOM VÁS UPOZORNILI, ŽE JE NUTNÉ SE NEZAPOMENOU ODHLÁSIT 24 HODIN PŘEDEM

VAŠE MÍSTO LZE NABÍDNOUT DALŠÍMU ZÁJEMCI.

DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ

2011